Veelgestelde vragen

Om u nog beter van dienst te zijn kunt u ook, onze klantenservice bereiken per e-mail via info@expansys.nl / info@expansys.be.

Wie is EXPANSYS ?

EXPANSYS is de enige echte online winkel voor high-tech producten beschikbaar over de hele wereld. We zijn inmiddels 'DE' plek voor aankoop van 'slimme' toestellen afkomstig van de meest bekende internationale fabrikanten.

Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

EXPANSYS is een internationaal bedrijf met meerdere magazijnen over de hele wereld en met direct toegang tot veel leveranciers, daardoor zijn er verschillende levering opties mogelijk per land. Ook al wordt een product op voorraad aangegeven, afhankelijk van waar deze zich bevind, de levering kan een tijdje onderweg zijn, echter het komt altijd aan.

"Op voorraad "
Als een product op "voorraad" is, kan hij dezelfde dag verzonden worden als de bestelling voor 15u geplaatst is, en verwerkt door onze afdeling orderverwerking.
Gelimiteerd "op voorraad"
EXPANSYS werkt met de regel « Wie het eerste komt, het eerste maalt ». Als u een product besteld waarvan er weinig voorraad is, is er natuurlijk een kans dat er mensen zijn die voor u al besteld hebben en dat er niet genoeg voorraad is voor iedereen, ook al geeft de website aan dat er voorraad is. Als dit het geval is, zorgen we er altijd voor dat er zsm nieuwe voorraad binnenkomt of wij bieden u een alternatief product aan.
"Pre-order"
Als een product op " Pre-order" staat, betekent het dat de fabrikant deze heeft aangekondigd maar dat hij nog niet beschikbaar is en dus nog niet geleverd kan worden. Een pre-order plaatsen betekent niet dat u verplicht bent om de bestelling echt te plaatsen eens het product op voorraad. In eerste instantie wordt u gecontacteerd per email of telefonisch, om te vragen of u nog interesse heeft.
Het geeft u het voordeel om er als eerste bij te zijn, vooral heel handig als het product zeer gewild is.
"Meestal verzonden"
Ook al is het product nog niet op voorraad, komt er regelmatig voorraad binnen (het opgegeven aantal dagen is een indicatie), zolang de leverancier de levertijden respecteerd.
"Op verzoek"
Als een product "Op verzoek" staat, betekent het dat hij niet op voorraad is. Eens uw bestelling geplaatst, zullen onze aankopers ervoor zorgen dat het product zsm bij ons binnenkomt.

Bestelstatus

Ons systeem categoriseert de bestellingen volgens de volgende statussen:

  • Niet verwerkt: Uw bestelling is nog niet verwerkt.
  • Verdere informatie vereist: We hebben u een e-mail verstuurd met de vraag om documenten voor verder informatie (adres, algemene voorwaarden accepteren, enz...)
  • Product niet op voorraad: geen voorraad op dit moment
  • Geweigerd: Uw bestelling is geweigerd
  • Bestelproces onderbroken: Uw bestelling is verlopen. We hebben u geprobeerd te contacteren zonder succes of uw bestelling is zodanig incompleet dat het systeem deze automatisch verwijderd (Ontbrekende contact gegevens)
  • Geannuleerd door klant: u heeft gevraagd om de bestelling te annuleren
  • Gedeeltelijk verstuurd: slechts een deel van uw bestelling was op voorraad en kon verzonden worden
  • Gedeeltelijke verzending mogelijk: slechts een deel van uw bestelling is op voorraad en kan verzonden worden mits u daar toestemming voor geeft.
  • Klaar voor verzending : Uw bestelling is klaar om gefactureerd en verzonden te worden.
  • Verzonden: Uw bestelling is gefactureerd en heeft ons opslag ruimte verlaten. U zult, vanaf 18u, de zending kunnen volgen via de link in de mail dat de verzending bevestigd, mits u gekozen heeft voor een courrier dat dit mogelijk maakt (via de post is dat onmogelijk).
Wat moet ik doen als ik een email krijg met de vraag om verdere informatie ?
De email die u van ons heeft gekregen vraagt om meer informatie en/of bewijzen om uw bestelling te verwerken. Het enige wat u hoeft te doen is de instructies te volgen opgegeven in de email.
Waarom worden deze documenten gevraagd ?
Bij een eerste bestelling bij EXPANSYS, als de gekozen betaal methode Credit Card of Paypal is, is het mogelijk dat er gevraagd wordt om allerlei documenten zoals een kopie van de credit kaart (waarvan de laatste 4 cijfers onleesbaar zijn gemaakt), een kopie van een ID bewijs, en een kopie van een bewijs van leveradres (zoals energie rekening).
Deze procedure is bedoeld om de klant te beschermen tegen eventuele frauduleus kaart gebruik en dus controleren dat de kaarthouder op z'n minst op de hoogte is van de transactie.
We begrijpen dat dit niet standaard procedure is voor aankopen op internet (hoewel steeds meer bedrijven dit doen), daarom bieden we ook anderen betaal mogelijkheden aan, betalen via bank overschrijving, of onder rembours, bevoorbeeld is er geen extra informatie nodig.

Betalen

  • Wanneer worden klanten afgeschreven?
    EXPANSYS bied verschillende betaal mogelijkheden (Credit Card, Bank overschrijving, PayPal, Onder rembours, enz.). Als u kiest voor een betaling via Credit Card, deze wordt afgeschreven op het moment van verzending.
  • Welke betaal mogelijkheden worden geaccepteerd door EXPANSYS ?
    • Credit Card (Eurocard/MasterCard, Visa, Amex).
    • Bank Overschrijving (Verplicht voor aankopen boven 1000€, ongeacht de door u gekozen betaal methode)
    • Op rekening (Alleen mogelijk als u al een rekening bij ons heeft)
    • PayPal
    • Contant bij aflevering, onder rembours (Tot 750€ voor een levering in de Benelux)

TVA

Op alle bestellingen wordt er BTW toegepast, behalve enkele uitzonderingen.

Belangrijk : De BTW wordt toegepast op verkoop met residenten van de Europese Unie. Bedrijven buiten Frankrijk die een intracommunautaire BTW nummer hebben hoeven deze niet te betalen. Op producten richting Sint Maarten, de ABC eilanden, Saba en Sint Eustatius wordt geen BTW toegepast. Volgens de op dat moment wettelijke verplichting, worden de producten ( Lokale BTW, Douane rechten…) op aankomst belast, deze belastingskosten zijn voor de klant tenzij anders is vastgelegd tussen de partijen. De factuur die de goederen vergezelt toont aan of de BTW betaald is of niet. De BTW nummer moet aan ons doorgegeven worden tijdens de bestelling indien de klant zonder BTW wenst te betalen. Het nummer zal vervolgens door ons systeem geverifieerd worden. De klant is zich bewust van het feit en gaat ermee akkoord dat indien de BTW nummer niet gegeven is, of incorrect is de bestelling met BTW wordt gefactureerd. Er is geen douane recht binnen de Europese Unie tenzij er iets aan de huidige wet veranderd. Douane recht kan toegepast worden op goederen die verkocht zijn vanaf de Europese Unie naar een land buiten de EU. In dat geval moet de klant de douane rechten betalen, en alle eventuele administratieve zaken regelen. De verkoper is, eenmaal de producten verzonden zijn, niet meer verantwoordelijk. Vergeet niet dat de Nederlandse Antillen, ook al horen ze bij de Europese Unie, niet dezelfde Douane regelgeving hebben en dus is er toezicht op het in, uit- en doorvoer van goederen.

Voor meer informatie, EXPANSYS raad u aan om direct contact te nemen met de locale autoriteiten.

We leveren internationaal, en bestellingen die mogelijk exclusief BTW gefactureerd kunnen worden moeten dus door ons verwerkt worden.

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Neem direct contact met ons op per e-mail op info@expansys.nl
Ga naar punt IX van deze FAQ voor meer informatie over de terugstorting voorwaarden.

De verschillende aflever mogelijkheden.

Door het plaatsen van een bestelling bij EXPANSYS, kunt u kiezen tussen verschillende mogelijke manieren van levering.

-Standard Mail service : De meest voordelige qua prijs. Met deze aflever mogelijkheid, zullen de verzendkosten niet duurder zijn dan uw kleine accessoires. En, u hoeft niet te blijven wachten tot de courier het pakket komt leveren, het wordt gewoon in uw brievenbus gedaan. Echter de voordeligheid heeft een prijs, deze dienst duurt langer dan onze andere opties en er is ook geen tracking.

-De couriers : U heeft meerdere opties (DHL, TNT, UPS). Ze zijn snel, meestal binnen 24/48u na verzending van uw bestelling (buiten week-ends en feestdagen). En u krijgt een tracking om het pakket te volgen op ieder moment. Maar snelheid heeft een prijs : tussen 3 en 5 euros meer dan een standaard levering.

Vergeet niet dat de verzendkosten ook te maken hebben met omvang en gewicht van het pakket. Aarzel niet om het een en ander uit te proberen op de website tijdens uw bestelling, om de beste keus te maken.

Hoe kan ik een levering volgen ?

Eens de bestelling gefactureerd en klaar voor verzending, zult u een email krijgen met een link naar een website waar de tracking link beschikbaar is (onderaan de pagina). U kunt ook hier klikken en u aanmelden.
Op de pagina, is de logo van de courier te zien. U hoeft er maar op te klikken om de status van de levering te krijgen.

U kunt ook onze tarieven en levertijden bekijken door hier
te klikken.

Retouren

  • Hoe kan ik een product terugsturen?
    Voor meer informatie, wij raden u aan om paragraaf 9.0 van onze Algemene voorwaarden te lezen of ons een e-mail te sturen naar info@expansys.nl.
    Wij raden u aan om altijd eerst contact op te nemen met de fabrikant voor dat u contact opneemt met EXPANSYS.
  • Hoe lang duurt een reparatie?
    EXPANSYS werkt samen met tientallen technisch centrums over de gehele wereld. Hoewel we ons uiterste best doen om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we geconstateerd dat de gemiddelde reparatie tijd ongeveer een maand is.
  • Beschadigde producten tijdens de levering
    Als het geleverde pakket, gedeeltelijk of helemaal beschadigd aankomt, moet u deze beschadigingen direct melden op de afleverbon van de courier. Doet u dat niet dan wordt dat niet gezien als een bij aankomst beschadigd pakket en iedere klacht in die richting zal afgewezen worden door EXPANSYS. Echter, u kunt altijd contact opnemen met de Courier dienst, uw klacht aan hun moet wel schriftelijk met ontvangst bevestiging binnen de 3 dagen (buiten feestdagen) na de levering.
    Ieder pakket dat ongeleverd terugkomt bij EXPANSYS kan opnieuw verstuurd worden tegen betaling van nieuwe verzendkosten.

    Als u een product terug wilt sturen naar EXPANSYS, neem aub enkele fotos van de beschadigd elementen, van het pakket in zijn geheel. Maak een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de beschadigingen op de afleverbon.

    NB: Commentaren zoals " Onder voorbehoud van staat inhoud of verificatie" of "Verpakking beschadigd" hebben geen legale waarde. Als de staat van het pakket of de inhoud u niet bevalt, moet u deze weigeren na dat u fotos heeft genomen ervan, dat u ons per e-mail kunt zenden naar info@expansys.nl . We zullen contact opnemen met de courier en proberen zsm een oplossing te vinden.

    Als de courier weigert te blijven terwijl u het pakket opent, kunt u het pakket aannemen en het gedeelte "In goede staat ontvangen" (of zoiets dergelijks) doorstrepen op de afleverbon. Leg uit dat u het pakket niet heeft kunnen controleren omdat de courier niet wilde wachten.
    Neem zsm contact met ons op, liefst voor 10 uur de volgende dag na levering per e-mail op info@expansys.nl of telefonisch op 020 - 89 08 003.

    Als u ervoor kiest om het pakket te weigeren, neem contact met ons op, voor 10 uur de volgende dag per e-mail op info@expansys.nl of telefonisch op 020 - 89 08 003. We zullen contact opnemen met de courier en proberen zsm een oplossing te vinden.

Terugstortingen

- Annuleren voor facturatie van de bestelling en terugstortingen

  • Als u gekozen heeft voor een betaling via Credit Card, zal deze niet afgechreven worden voor verzending van de bestelling. Het enige wat u hoeft te doen is de bestelling te annuleren. Dat is uiteraard kosteloos.
  • Als u gekozen heeft voor een betaling via Bank overschrijving of PayPal:
    A) Betaling vooruit vian Bank overschrijving
    A.a - Producten op voorraad
    Voor alle bestellingen die betaald zijn, in hun geheel of gedeeltelijk, en geannuleerd voor welke de producten op voorraad zijn op het moment van annuleren, een tegoed ter waarde van de betaalde bedrag zal aangemaakt worden.
    Deze tegoed, geldig een jaar vanaf de dag dat deze aangemaakt is, zal gebruikt kunnen worden voor iedere aankoop op onze website of, op aanvraag (liefst per email), zal het teruggestort kunnen worden op de Credit Card, binnen 7 werkdagen.
    A.b – Producten niet op voorraad
    Voor alle bestellingen die betaald zijn, in hun geheel of gedeeltelijk, en geannuleerd voor welke de producten niet op voorraad zijn op het moment van annuleren, een tegoed ter waarde van de betaalde bedrag zal aangemaakt worden.
    Deze tegoed, geldig een jaar vanaf de dag dat deze aangemaakt is, zal gebruikt kunnen worden voor iedere aankoop op onze website of, op aanvraag (liefst per email), zal het teruggestort kunnen worden op de Credit Card, binnen 7 werkdagen en op de bankrekening binnen 30 dagen.

    B) Betaling via PayPal
    Voor alle bestellingen die betaald zijn, in hun geheel of gedeeltelijk, en geannuleerd voor welke de producten op voorraad zijn of niet op het moment van annulerende terugstorting zal binnen 7 dagen geschieden op de paypal rekening.
    - Terugstorting na verzending
    • Als u betaald heeft via Credit Card , zult u binnen maximaal 30 dagen terugbetaald worden de terugstorting is meestal onder 4 dagen op uw afschrift te zien.
    • Als u betaald heeft via PayPalzal de terugstorting binnen 7 dagen zijn.
    • Als u betaald heeft via Bank overschrijving, zullen we u binnen 30 dagen terugbetalen op uw bankrekening zodra we uw bank gegevens ontvangen hebben.

Ons Beleid

  • Beveiliging
    De bestel pagina is beveiligd met een certificaat van 1024 bit.

    Als u vragen heeft over de beveiliging van de EXPANSYS website, neem contact met ons op administrator@expansys.com.

    We doen er alles aan om uw gegevens te beschermen, echter behalve door ons schuld kunnen we niet verantwoordelijk gehouden worden voor verlies van de door u opgegeven informative, door ongeauthoriseerd toegang tot deze.
  • Vertrouwelijkheid en respect voor privacy
    Bekijk onze algemene voorwaarden op paragraaf 10.0 van onze Algemene voorwaarden